czwartek, 25 czerwca 2015

Szybki makaron z kalmarami

Przyjechaliśmy niedawno do Chorwacji i przyznam, że już polubiłam to miejsce głównie z uwagi na jedną rzecz - zazwyczaj wynajmuje się tu pokoje z aneksami kuchennymi. Od razu zaświeciły mi się oczy. Gdy dokładam do tego wodę i owoce morza, to już wiele mi nie potrzeba. 

Dziś robiłam szybki obiad. Miałam kalmary, makaron i w zasadzie niewiele więcej. To co jeszcze miałam to brak czasu, bo nasz 8 mc Gutek dziś był bardzo spragniony towarzystwa rodziców. Obojga rodziców. Naraz! :)

składniki
400 g kalmarów pokrojonych w krążki
170 g makaronu - u nas pełnoziarnisty
1 cebula
5 ząbków czosnku
ok. 10 pomidorków koktajlowych przekrojonych na pół
pół szklanki białego wytrawnego wina
oregano, 3 łyżki zmielonego chili, sól morska, cytryna
sól morska + chili w młynku

Kalmary oczyściłam, pokroiłam i pozwoliłam im się chwilę marynować w oliwie z cytryną i oregano.

Na patelnię wrzucam oliwę z odrobiną masła. Dodaję czosnek i cebulę. Pozwalam się im zeszklić. Dorzucam chilli i po chwili wlewam wino. Dodaję sok i skórkę z cytryny, sól i jeszcze trochę oregano. 

Kalmary wrzucam na ok. 5 minut przed końcem gotowania się makaronu, gdyż w innym wypadku będą gumowe. Na ostatnią minutę dorzucam pomidorki. Całość mieszam.

Makaron odcedzam. Trochę tej wody dodaję do sosu. Dzięki temu lekko zgęstnieje.

Rozkładam na talerze i gotowe. Gdybym miała to posypałabym całość parmezanem. Na górę dodaję jeszcze trochę chili z młynka, bo mi zawsze jest go mało.



kalmary wmarynacie


dodatki






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz