piątek, 29 lipca 2016

Cherry on top, czyli placek z wiśniami

Placek z wiśniami, czy innymi sezonowymi owocami, to jeden z moich ulubionych smaków dzieciństwa. Pamiętam, gdy moja Mama piekła ciasto, to ja za każdym razem siadałam przed piekarnikiem i nie mogłam się doczekać aż będzie gotowe. Czasem tak bardzo, że dostawałam pozwolenie na zjedzenie jeszcze ciepłego kawałka. Moja Mama od zawsze twierdzi, że nie potrafi piec ciast. Nigdy się z tym nie zgadzałam i uważam, że placek w jej wykonaniu jest najlepszy na świecie.

Cieszy mnie też ogromnie, kiedy teraz Gutek podskakuje z radości i klaszcze w ręce, kiedy widzi jak wyciągam ciasto z piekarnika. Mam nadzieję, że kiedyś będzie miał wspomnienia podobnie miłe jak moje. 

składniki:
3 duże garście wydrylowanych wiśni
60 g masła klarowanego
20 g oleju kokosowego
2 łyżki jasnego, delikatnego w smaku miodu
1 łyżka stewii
3 jajka
150 g mąki pszennej
50 g mąki graham, orkiszowej czy migdałowej
80 g maślanki
1 szczypta soli
1 łyżka proszku do pieczenia

Tortownica o średnicy 22-24 cm.

Rozgrzewam piekarnik do temperatury 180 stopni. Formę smaruję olejem kokosowym.

Do miski dodaję miód, stewię oraz jajka i miksuję przez chwilę. Po chwili dodaję mąkę, maślankę, olej i sól. Mieszam aż wszystko będzie gładkie. Na koniec wsypuję proszek do pieczenia. Gdy ciasto jest gotowe przelewam je do formy. Rozsypuję na nim wiśnie i wstawiam do piekarnika na 30 minut.
Ciasto jest proste i szybkie. Znika w podobnym tempie. :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz