poniedziałek, 20 stycznia 2020

Omlet kasztanowy na słodko

Słodkie śniadania w mojej kuchni pojawiają się rzadko. Jeśli już to w postaci pełnowartościowego i zbilansowanego posiłku, w którym unikam cukru. Brzmi groźnie, ale najczęściej przygotowuje się je bardzo szybko i prosto. A dzisiejszy omlet skradł moje serce. Dlaczego ksylitol? W przeciwieństwie do cukru działa bakteriobójczo/przeciwgrzybicznie i ma niski indeks glikemiczny, dzięki czemu nie powoduje skoków glukozy w organizmie i ewentualnej senności po posiłku.



Składniki:
• 1 jajko
• 3 łyżki mleka (u mnie roślinne)
• 2-3 łyżki mąki kasztanowej lub orkiszowej pełnoziarnistej
• 1 łyżeczka ksylitolu
• 1 łyżka mielonego siemienia (opcjonalnie)
• 1 łyżka odżywki białkowej (opcjonalnie)
• 1 łyżeczka oleju np. kokosowy lub masło (najlepiej klarowane)
• 1/2 łyżeczki sody

Jeśli macie ochotę na większy omlet, to dodajcie podwójna porcję jajka, mąki i odżywki.

Dodatki:
• 3 łyżki jogurtu greckiego
• 1 kiwi lub inny owoc
• 1 łyżeczka dżemu malinowego (u mnie domowy z ksylitolem)

Przygotowanie:
Jajko roztrzepuję z wodą i ksylitolem. Po chwili stopniowo dodaję mąkę, cały czas mieszając. Na koniec dorzucam odżywkę białkowa - u mnie wegańska waniliowa i siemię. Tak połączone składniki wylewam na patelnię, gdzie już znajduje się rozgrzany tłuszcz. 

Smażę pod przykryciem ok. 2-3 minuty. Gdy omlet jest ścięty i luźno przesuwa się po patelni, obracam go na drugą stronę. Z pomocą przychodzi mi pokrywka.  Obracamy patelnie, omlet ląduje na pokrywce. Delikatnie zasuwamy go ponownie i czekamy 1-2 minuty.

Na koniec jogurt, owocowe dodatki i mamy to! Śniadanie mistrzów gotowe. 

Wersja orkiszowa straciatella z gorzką czekoladą 95% 



2 komentarze:

  1. Brzmi spoko, muszę tylko zaopatrzyć się w mąkę kasztanową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mąka kasztanowa jest do tego super, ale spróbuj też z orkiszową :)

      Usuń