czwartek, 22 sierpnia 2024

Sok pomidorowy jak u Mamy

Gdy byłam mała moja Mama co roku robiła sok pomidorowy w sokowniku. Na początku nie darzyłam go sympatią, ale z biegiem lat polubiłam go tak bardzo, że nie wyobrażałam sobie bez niego zimy. Był gęsty, z pesteczkami pomidora, pikantny i słonawy. Uwielbiałam go. Niestety nigdy nie wpadłam na pomysł, aby wziąć od Mamy przepis. Byłam też za mała, aby zapamiętać jak się go przygotowuje. 



Pewnego dnia miałam okazję posmakować sok pomidorowy, której robiła mojej koleżanki Mama. Zatkało mnie. Smakował jak ten od mojej Mamy. Pani Małgosia podzieliła się ze mną tym przepisem i zezwoliła też na jego publikację. Także działajcie z pomidorami póki jest jeszcze sezon. 

Składniki:
• 10 kg pomidorów (u mnie gruntowe)
• przyprawy na każde 5 l soku: 5 łyżeczek soli morskiej, 5 łyżeczek cukru, 1 łyżeczka pieprzu, sok z cytryny. 

Przygotowanie:
Pomidory myję i kroję na kawałki. Umieszczam w sokowniku i paruję około 40 minut, czasami mieszając pomidory. Zlewam sok. Resztki docieram przez sitko, aby mieć więcej miąższu i dorzucam do soku. Stawiam sok w garnku do zagotowania. Dodaję przyprawy. Gorący sok rozlewam w butelki. Proces powtarzam, aż nie skończą mi się pomidory. Zazwyczaj z 10 kg wychodzą mi 4 tury parowania. W tym roku udało mi się przygotować 55 buteleczek. I ciągle się martwię, że to tylko 55 buteleczek 🤣😄🙈








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz