środa, 14 lipca 2021

Warzywne placki z tofu

Krążyły mi w myślach placki. Jednak nie takie na słodko. Zależało mi, aby miały sporo białka, błonnika w postaci warzyw, aby były wytrawne. Miały być też bez mleka krowiego i jajka. Zajrzałam więc do lodówki i zaczęłam kombinować. Podałam je z tzatziki z rzodkiewką. Oto, co z tego wyszło.



składniki:

placki
• 180-200g tofu
• 120g mąki z ciecierzycy
• 4-5 łyżek mąki orkiszowej pełnoziarnistej, dodawane na samym końcu
• 250 ml mleka roślinnego (miałam akurat migdałowe)
• szczypior
• garść liści rzodkiewki, lub dwie
• sól, pieprz, czosnek granulowany
• 2 łyżki płatków drożdżowych (opcjonalnie)
• 10 ml oleju rzepakowego

tzatziki
• 1 mały jogurt naturalny kokosowy lub zwykły
• 2 łyżki majonezu
• 1 łyżka soku z cytryny
• 1 łyżka octu jabłkowego 
• kilka startych rzodkiewek
• drobno pokrojony koperek
• sól, pieprz, ksylitol do smaku
• łyżeczka przyprawy tzatziki
Wszystko wymieszałam i sos był gotowy.

przygotowanie placków:
Tofu rozkruszyłam. Dodałam mąkę z ciecierzycy, mleko roślinne, olej, liście rzodkiewki, przyprawy i płatki drożdżowe. Wszystko zmieliłam blenderem. Na koniec dorzuciłam 3 łyżki mąki orkiszowej. Zamieszałam łyżką i obserwowałam konsystencję. Była lekko za rzadka, więc dodałam 4 łyżkę oraz szczypior.

Placki smażyłam na oleju rzepakowym do momentu, aż się zazłociły z każdej strony. Mam indukcję i używałam mocy 6-7 z 9.

Na koniec podałam je z tzatziki i szczypiorkiem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz