czwartek, 2 czerwca 2016

Domowe mleko migdałowe

Czasami mam wrażenie, że ludzie dzielą się na tych którzy kochają mleko krowie i takich, którzy wolą go unikać. Powody zazwyczaj są różne od smakowych po zdrowotne. Mleko krowie jest trudne do strawienia dla człowieka. Niektórzy też nie trawią laktozy lub mają nitolerancję pokarmową na mleko. Ja załapałam się na obie opcje, dlatego od dawna szukałam alternatywy. Bardzo posmakowało mi mleko z migdałów. Jest w pełni roślinne, smaczne no i zdrowe. Tego migdałom odmówić się nie da.

składniki:
100 g migdałów
1 l wody + 1 l wody
1 łyżka ksylitolu
1 łyżka miodu

Mleko migdałowe jest banalne w przygotowaniu. Niezbędny jednak będzie wysokoobrotowy robot kuchenny. 

Migdały zalewam wrzątkiem i zostawiam je na chwilę. Obieram ze skórek. Następnie wrzucam do blendera, wlewam 1 l wody i mielę na pełnych obrotach przez około minutę. 

Po tym czasie dodaję pozostałą część wody, ksylitol oraz miód i sytuację powtarzam na nieco mniejszym wirowaniu.

Mleko przecadzam przez pieluchę tetrową. No i już :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz