sobota, 2 kwietnia 2016

Krem z białych warzyw z chili i łososiem

Od dłuższego czasu chciałam zrobić inną niż zazwyczaj zupę krem. Szukałam połączeń smaków, które na pierwszy rzut oka nie są oczywiste. Jednak gdy lądują na Twoim talerzu, myślisz sobie "ooo, ale to pasuje"! Wpadłam na pomysł, żeby połączyć krem z białych warzyw z chili, wędzonym łososiem, prażonymi pestkami dyni i szczypiorkiem. Zrobiłam test na Romku, który na widok tego wszystkiego stwierdził, że chce tylko zupę. Później patrząc na mój talerz dodał pestki, szczypiorek, a na koniec skusił się na łososia. Skwitował - to wszystko naprawdę do siebie pasuje! 

składniki:
3 l bulionu warzywnego
1 korzeń selera
4 średnie ziemniaki
2 średnie cebule
1 czosnek
1 korzeń pietruszki
kilka plastrów wędzonego łososia
3 tajskie papryczki chili
małe mleko kokosowe
sól, pieprz, odrobina cukru, sok z cytryny
łyżeczka masła

Warzywa obieram i kroję na średnie kawałki, dzięki czemu szybciej się ugotują. 

Do garnka dodaję masło. Podsmażam na nim chili, cebulę pokrojoną w piórka oraz czosnek. Gdy wszystko lekko się zarumieni dodaję bulion i warzywa. Kiedy już wszystkie zrobią się miękkie, blenduję je na krem. Dodaję wszystkie przyprawy. Na koniec powoli wlewam mleko kokosowe. Całość dokładnie mieszam. Zupa jest banalnie prosta i szybka w przygotowaniu. 

Podaję ją z plastrem wędzonego łososia, który pod wpływem temperatury zupy lekko dochodzi. Posypuję całość prażonymi pestkami dyni i szczypiorkiem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz