niedziela, 25 października 2015

Ratatouille, czyli francuskie leczo

Ratatouille to potrawa prowansalska, w której króluje bakłażan, cukinia oraz cebula, papryka i pomidor. Danie przypomina polskie leczo i tak jak ono, jest idealne na jesień. Warzywa w każdej ilości są zawsze na tak, a kiedy robi się chłodno, warto je jeść na ciepło. Danie jest proste i sycące. Jego składniki są też odpowiednie dla małych ludzi - jak mój roczny Gucio.

składniki:
3 średniej wielkości cebule
3-4 ząbki czosnku
olej - u mnie była mieszanka konopnego i z orzechów włoskich
3-4 średniej wiekości pomidory bez skóry
1 papryka
bakłażan - u mnie akurat dwa małe
średniej wielkości cukinia
zioła - dodaję je na oko, aby uzyskać porządany smak - warzywa nigdy nie są przecież takie same. Proporcje mniej więcej takie: 
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka bazylii
1/2 łyżeczki tymianku
1/2 łyżeczki pietruszki
1/4 łyżeczki kurkumy
1/4 łyżeczeki pieprzu
jeśli danie ma szamać też mały człowiek, to sól można dodać na talerzu.

Cebulę pokrojoną w piórka i czosnek podsmażam na patelni aż się zarumienią. Dodaję pomidory, paprykę oraz przyprawy. Czekam aż lekko zmiękną. Dodaję etapami cukinię i bakłażana pokrojone w kostkę. Gdybym wrzuciła wszystko na raz, to nie zmieściłoby mi się na patelni/woku. Bakłażana przed pokrojeniem można posypać solą i zostawić na parę minut. Puści on swój sok, a wraz z nim pozbędziemy się goryczki, która czasem może przeszkadzać. W tym jednak daniu nie jest to specjalnie wyczuwalne. Warzywa duszę do miękkości.
Podałam z kaszą jaglaną i świeżą pietruszką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz